Avui ha estat un dia molt especial, ens acomiadem del curs i dels nens i nenes d’I5. Hem menjat coca de Sant Joan per celebrar tot el què hem fet aquest any i desitjar-nos un bon estiu. A més, hem fet jocs i balls al pati.
Ha estat un dia diferent de celebració i il·lusió però també de despedides. Ha estat un curs ple d’aprenentatges, moments inoblidables i èxits compartits. Despedim l’etapa d’Infantil amb alegria, amb reptes superats i fites assolides per donar pas a una nova aventura: Primària.
Us adjuntem unes propostes d’activitats d’estiu per si us engresqueu i les voleu fer amb els vostres infants durant aquests mesos de vacances.
TREBALL D’HÀBITS:
Durant aquest curs hem avançat en hàbits d’autonomia personal, pintar, resseguir,
escriure, llegir, comptar, etc. Estaria bé que els féssiu responsables d’alguna tasca diària per reforçar els hàbits.
Vestir-se i despullar-se sol/a.
– Menjar sol/a.
– Recollir joguines i posar-les a les capses corresponents.
– Fer-se càrrec d´objectes personals
– Escoltar als altres i esperar el torn de paraula.
– Parlar sense cridar.
– Demanar les coses correctament.
– Guardar roba i objectes a l´armari corresponent que estigui designat.
– Ajudar a parar i a desparar la taula.
– Ajudar a fer la compra.
MOTRICITAT GRUIXUDA I FINA:
– Fer collarets.
– Ajudar a estendre la roba.
– Modelatge amb fang o plastilina.
– Activitats de retallar: línies, fotografies de revistes, collage…
– Pintar amb diferents materials: ceres, guixos, retoladors, pinzells…
– Jugar a fer construccions, amb ninos/nines, cuina…
– Anar en bicicleta, patinet o patins.
– Nedar.
– Anar a la muntanya.
– Jugar amb la sorra de la platja.
LLENGUATGE (amb l’ajuda de l’adult):
– Fer un diari de les vacances amb dibuixos, retalls, paraules i frases curtes.
– Fer la lista de la compra.
– Jugar al penjat.
– Jugar a buscar paraules que continguin alguna lletra, que tinguin diferents número de síl·labes, que tinguin un so determinat.
– Jugar al veo-veo amb el so inicial de la paraula (“comença per la…”).
– Llegir cartells pel carrer.
– Llegir contes.
– Mots encreuats i sopes de lletres.
– Llistes i dictats de paraules.
– Llegir contes amb lletra de pal i lletra lligada:
Col·leccions:
– Col·lecció “Petits Mons” Editorial Baula.
– Col·lecció “El bosc de colors”, Editorial Barcanova.
– Col·lecció “La Petitona…”, Editorial Cruïlla.
– Col·lecció “En Pau i la Laia”, Editorial Eumo (nº1, 2, 3, 4, 5, 6 i 7 )
– Col·lecció per anar llegint “Xino-Xano”, Editorial Tàndem (nº 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,10, 11,12, 13 i 14 ).
– Col·lecció “El Bosc de Colors”, Editorial Barcanova.
– Col·lecció Graó “Pa amb Xocolata” Editorial Teide.
– Col·lecció La Sirena “La Galera”
MATEMÀTIQUES:
– Jugar a fer classificacions.
– Buscar objectes amb forma de figures geomètriques (quadrat, cercle,…).
– Llegir els números de les matrícules dels cotxes, autobusos, telèfon…
– Fer sèries amb gomets, joguines, etc.
– Practicar sumes i restes amb problemes senzills.
– Jocs del dòmino, de memory, de cartes, l’oca, el parxís, jocs amb daus,
puzles…
Gaudiu al màxim de l’estiu!
Les mestres d’I5