Instagram
Facebook
twitter
youtube

i3 – Benvinguts a l’Escola!

Tots els infants tenen unes característiques personals i individuals que vénen donades per la seva dotació genètica i la interacció que fa cadascú amb el seu entorn més proper, el medi familiar i social.

Els infants de tres anys avancen considerablement en les adquisicions psicomotrius, en el llenguatge i en la simbolització. Gràcies a aquests nous aprenentatges tenen un coneixement més ampli de la realitat que els envolta.

El seu llenguatge s’enriqueix gradualment amb l’adquisició de vocabulari i d’estructures bàsiques de la llengua, i guanya seguretat en la seva comunicació, una comunicació que, d’altra banda, troba noves vies en l’expressió corporal i plàstica.

Les seves actuacions estan marcades per una forta individualització. Necessita centrar-se en si mateix i en el seu propi cos i, a la vegada, cerca la intervenció de l’adult per consolidar la pròpia identitat. És capaç de relacionar-se amb altres nens de forma molt sovintejada. Aquesta relació té un caire egocèntric: l’altre nen és un bon mirall on reflectir-se.

Inicia la seva capacitat d’establir relacions mentals, sobretot a partir de les percepcions sensorials i dels objectes que hi ha en el seu entorn i també de la comparació d’objectes i el reconeixement de les característiques físiques (color, forma…). El coneixement pràctic de les relacions entre els objectes adquireix una connotació funcional i espontània. El seu desig de conèixer i integrar tot el que té lloc al seu voltant passa per una gran activitat: tocar, comprovar, manipular, etc… Desitja també verbalitzar les accions que realitza. La utilització activa del llenguatge possibilita un enriquiment del pensament, ja que pot pensar allò que pot expressar, i pot expressar allò que pot pensar.

  • Desenvolupament cognitiu o intel·lectual. El pensament de l’infant d’aquesta edat és intuïtiu, no lògic.
  • Desenvolupament motriu. Es caracteritza per una gran activitat que porta més a fer que a pensar.
  • Desenvolupament afectivosocial. L’aspecte més significatiu és que l’infant comença a prendre consciència de si mateix.

 

Descarrega aquí el dossier informatiu!

 

i3
i4
i5
Coneix el nostre equip! Mestres amb il·lusió!
Anglès

Llengua Anglesa

previous arrow
next arrow
Escola Pàlcam- C/ Rosalía de Castro, 30-34- C/ Castillejos, 361 08025 BARCELONA Tel. 93 435 97 49
Copyright 2023- Tots els drets reservats - Avís legal - Política de Privacitat- Política de cookies