Instagram
Facebook
twitter
youtube

i3 – Benvinguts a l’Escola!

Tots els infants tenen unes característiques personals i individuals que vénen donades per la seva dotació genètica i la interacció que fa cadascú amb el seu entorn més proper, el medi familiar i social.

Els infants de tres anys avancen considerablement en les adquisicions psicomotrius, en el llenguatge i en la simbolització. Gràcies a aquests nous aprenentatges tenen un coneixement més ampli de la realitat que els envolta.

El seu llenguatge s’enriqueix gradualment amb l’adquisició de vocabulari i d’estructures bàsiques de la llengua, i guanya seguretat en la seva comunicació, una comunicació que, d’altra banda, troba noves vies en l’expressió corporal i plàstica.

Les seves actuacions estan marcades per una forta individualització. Necessita centrar-se en si mateix i en el seu propi cos i, a la vegada, cerca la intervenció de l’adult per consolidar la pròpia identitat. És capaç de relacionar-se amb altres nens de forma molt sovintejada. Aquesta relació té un caire egocèntric: l’altre nen és un bon mirall on reflectir-se.

Inicia la seva capacitat d’establir relacions mentals, sobretot a partir de les percepcions sensorials i dels objectes que hi ha en el seu entorn i també de la comparació d’objectes i el reconeixement de les característiques físiques (color, forma…). El coneixement pràctic de les relacions entre els objectes adquireix una connotació funcional i espontània. El seu desig de conèixer i integrar tot el que té lloc al seu voltant passa per una gran activitat: tocar, comprovar, manipular, etc… Desitja també verbalitzar les accions que realitza. La utilització activa del llenguatge possibilita un enriquiment del pensament, ja que pot pensar allò que pot expressar, i pot expressar allò que pot pensar.

  • Desenvolupament cognitiu o intel·lectual. El pensament de l’infant d’aquesta edat és intuïtiu, no lògic.

  • Desenvolupament motriu. Es caracteritza per una gran activitat que porta més a fer que a pensar.

  • Desenvolupament afectivosocial. L’aspecte més significatiu és que l’infant comença a prendre consciència de si mateix.

 

Descarrega aquí el dossier informatiu!

i3
i4
i5
Coneix el nostre equip! Mestres amb il·lusió!
Anglès

Llengua Anglesa

Psicomotricitat

Psicomotricitat

Menjador

Menjador

previous arrow
next arrow
Escola Pàlcam- C/ Rosalía de Castro, 30-34- C/ Castillejos, 361 08025 BARCELONA Tel. 93 435 97 49
Copyright 2023- Tots els drets reservats - Avís legal - Política de Privacitat- Política de cookies