Hola, famílies!!
Als matins quan fem el bon dia, mirem quin dia és, què mengem, quines activitats farem… Verbalitzem com ens sentim i per què. Compartir les nostres emocions és important per a connectar cor, cos i cervell (el que pensem). Comprendre, modular i transformar les emocions és imprescindible.
També hem llegit el conte “Per quatre cantonades de no res”. El petit Quadrat vol jugar a casa dels seus amics els Petits Rodons, però no passa per la porta perquè… La porta és rodona com els seus amics! ‘Hauríem de retallar-te les cantonades!’, diuen els Petits Rodons. ‘Oh, no! –diu el Petit Quadrat– Això em faria massa mal!’ Com ho farem? El Petit Quadrat és diferent. Mai no serà rodó.
A l’estona de música, a part d’aprendre les cançons d’hivern i la de Carnestoltes també hem après a reconèixer els instruments pel seu so: ens hem tapat els ulls i, escoltant quin so fan, hem sabut dir quin era l’instrument. A més, hem descobert la intensitat del so, ja que si piquem amb ganes l’instrument sona fort i si ho fem suau l’instrument sona fluix.
A més a més, hem aprofitat per fer un taller d’hivern. Hem barrejat bicarbonat i aigua per aconseguir neu. Ens ha agradat molt manipular-la i explorar la seva textura, deixar-la caure de les nostres mans, fer boles i muntanyes, modelar-la amb motlles… I sabeu el millor de tot? Que es tracta d’un experiment que també podem fer a casa fàcilment!!
Per acabar, aquesta setmana, a part de continuar l’activitat de protagonista,
hem après el vocabulari i els sons relacionats amb el carrer. Això ens ajuda a entendre tot allò que ens envolta i saber posar nom als objectes i sons que veiem o sentim quan venim i tornem de l’escola: el semàfor, el pas de vianants, la paperera, els senyals…
Fins a la propera setmana!